Dag 2 - vrijdag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sint-Petersburg 5vwo - WaarBenJij.nu Dag 2 - vrijdag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sint-Petersburg 5vwo - WaarBenJij.nu

Dag 2 - vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Sint-Petersburg

16 April 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Vrijdagverslag

Weer vroeg moest iedereen opstaan. Sommigen nog eerder dan anderen, omdat ze langer moesten reizen.
Aangekomen bij school 204 mochten we ons in 3 groepen verdelen om te verspreiden over klaslokalen waar een les werd gegeven. 1 Groepje was bij een les algebra, een ander groepje bij een literatuurles en weer een ander groepje was bij een Finse les. Ondanks dat we lang niet alles -eigenlijk helemaal niks- konden verstaan, was het toch leuk om bij deze lessen te kijken.

Na deze lessen met kinderen die al heel goed Fins konden praten, vertrokken we naar de balletschool. We kregen een rondleiding door een kamer vol met alle geschiedenis van de balletschool en kregen een deel van een balletvoorstelling te zien - op televisie. Helaas pindakaas was het niet mogelijk de school zelf te bekijken, omdat er examens werden afgelegd.

Als lunch aten we in de Subway. Daarna zijn we -na een wandeling en een volgepropte bus- naar de kunstschool gegaan. We kregen een rondleiding door dit kleurrijke gebouw, vol met allerlei vrolijke muurschilderingen. Ook mochten we tekenen met zand. Dat was echt heel leuk.

Weer een volgepropte bus (een uur lang) verder, waren we weer terug op school. Onze Russen stonden al op ons te wachten. Sommigen gingen naar een groot aquarium, anderen naar een Russisch debat en weer anderen naar een grote supermarkt.
De leraren hadden ook hun eigen uitje: naar een optreden van een orkest. Dit was HET moment voor Peter om eens lekker te gaan slapen. Met al dat gewandel en die vermoeiende Nederlandse kinderen is dat ook wel heel hard nodig…

Groetjes!!!

• 17 April 2016 - 21:51

Fernando:

Hoi Robin,
    Leuk om jou reisverslag te hebben mogem lezen. Heel veel reizen in volle bussen!
    Leer je daar Russich of Fins?
    Leuke fotos, zelfs na de Hermitage!
    Veel plezier in St Ptersburg!