Dag 1 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sint-Petersburg 5vwo - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sint-Petersburg 5vwo - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Sint-Petersburg

14 April 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Lieve allemaal,

Hierbij een update uit Sint-Petersburg.
Gister zijn wij enthousiast ontvangen op het vliegveld en is iedereen richting huis gegaan. Na het avondeten hebben een aantal een stadswandeling gemaakt. Moe en uitgeput is iedereen lekker gaan slapen. Vanmorgen hebben wij een rondleiding gehad door school 204. Dit was erg indrukwekkend en bijzonder om te zien. Galia, docente Engels en leider van het project, gaf een toespraak en vertelde ons hoe blij ze was om ons te ontvangen. Ook kregen we een powerpoint presentatie te zien met foto's van de school, die natuurlijk in het Russisch was... ;). Hierna zijn we vertrokken van de school en naar het Nederlandse consulaat geweest. We werden ontvangen door Hans Wesseling en kregen informatie over het werk van het Nederlandse consulaat in Sint-Petersburg. We konden vragen stellen voor onze praktische opdracht en we hadden een kleine quiz over Sint-Petersbrug. Ben had deze quiz gewonnen en heeft nu een mooie pet :).
Hierna begonnen we aan een wandeling door de sneeuw... Ja echt het sneeuwt hier al vanaf 2 uur non-stop.....
Koud en nat kwamen we aan bij de Presidential Library. In deze bibliotheek vind je de hele geschiedenis van Rusland... Allereerst gingen we door de douane, ongeveer zoals die op Schiphol. Daarna kregen we een rondleiding, die we eindigden in de kantine, waar we een echte Russische maaltijd kregen... Kool.
Hierna weer de sneeuw in en onderweg naar de Hermitage. Ook stond er een krachtige wind en een aantal paraplu's sneuvelde.
We kregen 1 uur en 30 minuten om zelfstandig rond te lopen, dit werd dus rennen. Een kleine teleurstelling was dat de werken van Monet en Matissé niet te bezichtigen waren :(.
Iedereen was onder de indruk van het museum en we zouden allemaal nog wel een keertje terug willen.
Vandaag was een bijzondere dag want lieve Alexandra was jarig. Natuurlijk moest er een feestje worden gegeven. We zijn met bijna iedereen naar het huis van Dasha and Vika geweest en hebben pizza en taart gegeten, gedanst op Russische muziek en spelletjes gespeeld. Op dit moment zitten we met z'n alle uitgeput op de bank en te brainstormen over dit reisverslag. We waren namelijk bijna vergeten dit reisverslag te schrijven, terwijl we zoveel te vertellen hebben. Morgen wordt weer een drukke maar leuke dag. Lieve is morgen jarig, dus nog meer feest :)

We zullen jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!!!

Groetjes van ons allemaal!!

• 16 April 2016 - 12:35

Lisette:

Heel leuk verhaal, ik kijk uit naar de andere dagen :)